Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
 

Kalendarz brań

Najnowsze ogłoszenia

tutaj lista najnowszych kilku ogloszen jak na elka.fm

reklama

Dowcipy

Spotykają się dwie przyjaciółki.
- Czemu jesteś taka zła? Myślałam, że dziś rano byliście z mężem na relaksującym wypadzie na ryby... - mówi pierwsza.
- Tak, ale wszystko poszło źle. Najpierw powiedział, że mówię tak głośno, że wystraszę ryby, później, że wybieram złą przynętę, na koniec, że za szybko kręcę kołowrotkiem - odpowiada druga. - A już najgorsze było to, że złowiłam największą rybę!

Najnowsze ogłoszenia



Kontakt z redakcją


  Napisz do nas:
ryby@elka.fm

Telefon komórkowy: Artur Grobecki
605-138-648
065 529 56 78 



Reklama

Twoja reklama w portalu ryby.elka.pl! Skontaktuj się z przedstawicielem handlowym:
e-mail: reklama@elka.pl
tel. 65 529 56 78 (centrala Radia Elka)
 

Olbrzym na zestaw włosowy

Odra w Widziszowie okazała się szczęśliwym łowiskiem dla Ryszarda Pływaczyka z Głogowa. 24 czerwca po kilkudniowej zasiadce i porannym nęceniu kukurydzą z kulkami proteinowymi, udało mu się zaciąć pięknego amura. - Na początku, zaraz po przyjeździe, brały tylko jazie. Później złowiłem jeszcze kilka leszczy i niestety brania ustały. Po jednym dniu przerwy w łowisko wpłynęły wreszcie amury - relacjonuje wędkarz. - Na początku brały tylko małe sztuki. O szóstej nastąpiło potężne uderzenie, po którym nastąpił szybki odjazd ryby. Na szczęście udało mi się podebrać olbrzyma do podbieraka - kończy opowieść o swojej przygodzie Ryszard Pływaczyk. Amur ważył 25 kilogramów, przy długości 116 centymetrów i skusił się na parzoną kukurydzę założoną na zestaw włosowy. Po zważeniu i zmierzeniu ryba wróciła do wody. Amur zostaje zgłoszony do konkursu na Rybę Roku w kategorii ryb spokojnego żeru.





 

Komentarze 

 
#1 2011-07-09 07:30
Gratulacje - piękne amurzysko, musiał nieżle walczyć.
Cytować
 
 
#2 2011-07-09 08:23
Piękna ryba i jeszcze piękniejszy gest . Gratuluję . Bardzo fajny odcinek odry
Cytować
 
 
#3 2011-07-09 09:17
To jest ryba Też bym wypuścił taka DUŻĄ rybę bo "mielone" na co komu ;P

Wielkie graty dla Wędkarza
Cytować
 
 
#4 2011-07-09 09:19
Ryba Walczyła jak szalona ale prawdziwy wędkarz się nie poddaje i walczy do końca :) mam nadzieję że złapię jeszcze większy okaz
Cytować
 
 
#5 2011-07-10 14:23
gratulacje-piekny okaz i ryba na Zloty medal w WW.szacun za wypuszczenie-niech inni biora przyklad
Cytować
 
 
#6 2011-07-11 08:31
Szczere gratulacje :ryby i gestu ktory powinien byc powszechniejszy w naszym gronie a pozniej tylko narzekamy ze nie ma co łowic.Do redakcji pomyslcie o miejscu na portalu dla takich WEDKARZY mozecie zrobic wiele dobrego!
Cytować
 
 
#7 2011-07-11 14:10
Według PZW amur jest obcym gatunkiem i powinno się go zabierać. Wypuszczanie tego typu ryb uważane jest przez ichtiologów za karygodne, bo psują naszą rodzimą ichtiofaunę. Amur z Odry - Precz! . Wypuszczać ryby - tak, ale nie wszystkie!
Cytować
 
 
#8 2011-07-12 13:05
no no a ile ona wazyla i co pociagla ja za pszyneta
Cytować
 
 
#9 2011-07-13 18:03
Gratulacje ryby .. okaz niczego sobie i pełen szacunek za wypuszczenie oby inni wędkarze tez potrafili docenić taki gest i brali z Pana przykład
Cytować
 
 
#10 2011-07-18 15:59
maruda to komentarz dla ciebie . dobrze ze nie wszyscy sa tacy jak ty bo my karpiarze niemieli bysmy co lowic .piekna ryba ale jeszcze piekniejszy gest oby bylo wiecej takich ludzi a jeziora beda znow tetnic zyciem ale mysle ze to jeszcze kilka pokolen
Cytować
 
 
#11 2011-07-20 17:53
brawo brawo oby więcej takich ludzi jak ten pan :) ... jak czytam takie komentarze jak maruda to myślę sobie czy maruda myśli o tym co pisze i czy aby na pewno ma racje bo jak dla mnie to są jakieś chore przesądy..
Cytować
 
 
#12 2011-07-20 19:12
Cóż, jeśli dla ,,brawo'' i ,,wędkarza'' amur jest naturalnym gatunkiem w Odrze to gratuluję wiedzy ekologicznej i logiki! Może jeszcze powinno się do rzek nawpuszczać karpi, tołpyg, lub zielonych żółwi. Czytajcie ze zrozumieniem - wypuszczać tak!, ale zależy co i gdzie. Miejsce amurów, karpi i tołpyg jest w stawkach. Tak samo bezsensownie zarybia się małe akweny sumami, a potem ktoś się dziwi, że nie ma tam ryb, ale niech zeżrą wszystko bo jest regulamin, który nie przewiduje czegoś takiego jak zaburzenie piramidy pokarmowej. Panowie włączcie myślenie a nie fanatyczne hasło NO Kill - wypuszczając amura w Odrze właśnie niszczy się naturalny rybostan rzeki. Amur to nie jest rodzimy gatunek!W ten sposób wyplenia on naturalnych mieszkańców rzeki. Może nawpuszczać jeszcze sumików karłowatych - i broń Boże zabierać, Chociaż nie.. lepiej zarybić Odrą karpiami - będzie taniej, no i zdjęć będzie można narobić, a z kilka lat nie będzie, ani leszczy, ani płoci, kleni itp. W przeciwności do was koledzy wiem o czym piszę. Myśleć , myśleć !
Cytować
 
 
#13 2011-07-20 20:11
..I jeszcze jedno, wcale nie zamierzałem obrazić łowcy okazu. Szczerze gratuluję udanego połowu !
Cytować
 
 
#14 2011-07-20 20:20
Ludzie łówcie okazy a nie piep...cie w komentarzach bo żyć się odechciewa...Złowił wypuścił - jego sprawa, złowił i zabrał też jego sprawa... ludzie dajcie na luz
Cytować
 
 
#15 2011-07-21 07:26
Panie Marudo zgadzam się z Panem odnośnie wypuszczania ryb bądź zarybiania gatunkami ,które po kilki latach zabiją naturalny ekosystem.A przychodzi do łapania to biorą same dziwolągi nie wiadomo skąd :-).Wielu wędkarzy powinno się też zastanowić jakie ryby brać ze sobą. Bo po jaką cholerę zabierać pełną siatkę, jak można jedna dwie dla przyjemności. Ale jak to mówią to każdego indywidualna sprawa... Życzę wędkarzom rekordowych ryb.
Cytować
 
 
#16 2011-07-28 04:49
czlowieku ryb niema dlatego bo sa tacy ludzie jak ty miesiarze a nie wedkarze dajesz wszystkim do zrozumienia ze wszystko co zlowisz zabijasz a nienatym rzecz polega .innych gatunkow i tak juz niema i nie przez to ze sa nie nasze gatuki tylko przez miesorzerow myslisz ze ten amur tam plywal od roku jesli lowi sie takie ryby po 20 kg to one maja conajmniej 20 lat a wtedy bylo wiecej ryb w jeziorze niz wody wiec wez sie zastanow wtedy mogly zyc obok siebie a teraz juz nie to jest usprawiedliwianie samego siebie tak samo jak sumy plywaja od dziesiatek lat a dopiero teraz ktos wpada na pomysl ze niema ryb przez to ze plywaja nienasze ryby kiedyus niebylo mozna lowic w nocy a codopiero w nocy z lodzi teraz wszystko mozna i dlatego lowi sie sumy jest wieksza presja kiedys to byla wyprawa na ryby a teraz kazdy jezdzi gdzie chce wiec niech mi nikt niemowi ze to wina ryb lub rybakow bo to jest problem zwiazany z tzw pseudo wedkarzami
Cytować
 
 
#17 2011-07-28 06:49
Do mojego adwersarza - kolego obrońco amurów z Odry, najpierw naucz się gramatyki - to po pierwsze. Jeśli chcesz wiedzieć to ja ryb nie zabieram i to od wielu lat - ponieważ łowię tylko wyczynowo. Nie baw się w psychologa-analityka bo to też ci nie za bardzo wychodzi.Jak wielu ludzi nie czytasz ze zrozumieniem, ale cóż są różni ludzie nie wszyscy muszą grzeszyć inteligencją. Jak zaznaczyłem - powinno się wypuszczać ryby, ale - i proszę zwróć uwagę na to co piszę - ale zależy na jakim łowisku. Przez introdukcję - między innymi amurów, sumików karłowatych, tołpyg zaczyna się problem z rodzimymi gatunkami. Bez sensu jest także zarybianie małych akwenów sumami, które z biegiem czasu wytną całe populacje ryb, co innego np. Odra która jest ich naturalną ostoją. Nie man nic przeciwko karpiarzom, ale uważam, że w naszym kraju prowadzona jest źle polityka zarybiania. Wrzuca się co popadnie i gdzie popadnie.Najtaniej jest to zrobić poprzez wpuszczenie amurów i karpi. Na szczęście nie wpuszcza się dużo tołpygi. Radziłbym ''koledze'' zapoznać się z wynikami badań na skutkami zarybień obcymi gatunkami np. tołpygą - dla tych co nie lubią czytać jest niezły filmik na National Geografic Chanell . Jak obejrzycie to zrozumienia o czym piszę. Dla wędkarzy wzorem powinni być myśliwi, którzy kontrolują jakość i ilość populacji. Jeśli jakiegoś gatunku jest zbyt dużo na danym terenie to zwiększa się odstrzał. A w wędkarstwie może być bajzel, ichtiolodzy nie kontrolują niczego. Robi się tylko ''odłowy kontrolne'' które są pretekstem dla rybaków by napychać kabzy kasą. Trzeba kontrolować populację w danym zbiorniku inaczej dojdzie do degradacji i zaburzenia piramidy pokarmowej. Zamiast obrażać ludzi - przeczytaj kilka publikacji - to nie boli. Sprawdź jakie są przyrosty masy amura - możesz się zdziwić jak szybko rośnie. Co do pseudo-wędkarzy zgadzam się z tobą, czynią wiele szkód. Dla nich nie ma ani wymiarów ani limitów.
Przepraszam z ostre słowa, na wstępie ale należy się zastanowić zanim komuś przylepi się ''łatkę''
Cytować
 
 
#18 2011-07-31 10:03
kom 16 jest jak najbardziej na miejscu tak ze nie bede powielal jego slow.A co do MARUDY gdybysmy cie zobaczyli okazalo by sie ze jestes zwyklym "dresem" ktory szuka zadymy wszedzie gdzie sie pojawi nie obrazaj ludzi i prozba nie pisz nic wiecej wedkarstwo to sport a nie szukanie zadym BRAWO DLA LOWCY I JEGO ZASAD a ryb nie ma z wielu innych czynnikow a nie przez obce gatunki samo PZW nic nie robi oprocz tego ze pierdza w stolki zeby tylko utrzymac stanowisko odlowy sieciami klosownictwo to czynniki ktore pustosza nasze jeziora 8 DNI 2-WA RAZY W ROKU NA JEDNYM JEZIORZE TARGAC SIECIAMI O OCZKACH ZE PLOC NAWET NIE JEST W STANIE SIE URATOWAC TO JEDEN Z CZYNNIKOW jak myslicie ile ryby w tym czasie jest odlowionej!? kazdemu zainteresowanemu wysle na meila zdjecia jak wyglada brzeg i jakie ryby sa usmiercane za ktore my dostalibysmy mandat ale im wolno wszystko !!!!!
Cytować
 
 
#19 2011-07-31 12:30
Cóż dyskusja na poziomie, który reprezentują panowie tacy jak ''Mariusz'' mnie nie bawi. Nadal nie rozumiecie zasady ,,No kill''. - wypuszczać ryby, jak najbardziej! ,ale zależy w jakim zbiorniku i jakie. Kolego ,,Mariusz'' ty także nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Tak w ogóle, to przejrzyj najpierw komentarz i zobacz kto kogo obraża. Ja nikogo jeszcze nie nazwałem ostrym epitetem - w przeciwności do ciebie. Kultury brakuje cie bardzo...Zasada NO KILL - jako jedyna słuszna - to pachnie totalizmem. Jestem przeciwny grabieniu wód przez pseudowędkarzy, miesiarzy, jak i rybaków. Chrońmy nasze wody, ale ortodoksja jest groźna w każdym wypadku. Za chwilę ktoś będzie miał wyrzuty, że zjadł na Wigilię karpia bo może do niego zapukać drużyna ,,No Killowców'' z pałami w ręku. Rozsądek, jeszcze raz rozsądek. Wędkarstwo to sport, ale także relaks i każdy ma prawo zabrać rybą z łowiska !. Skoro ci PZW ,,śmierdzi'' - to nie wykupuj składek i samo padnie. Pluć każdy potrafi, jak może schować się za anonimowym nickiem. Ciekawe czy chodzisz na zebrania koła i co zrobiłeś by coś zmienić - pewnie nic! Najlepiej się mądrzyć o NO KILL. Mogę tu użyć twojej argumentacji - ,,Pewnie jesteś zwykłym ''dresem'', który szuka zadymy wszędzie gdzie się pojawi...'' to tylko cytat - i jak się czujesz ?
Cytować
 
 
#20 2011-08-26 06:17
a zebys wiedzial co roku kupuje kilka karpi przed wigilia i jade wypuscic do naszych jezior amura tez wpuscilem i jestem z tego dumny .przynajmniej jesli ktos go zlapie bedzie mial frajde no chyba ze zlapie go ktos taki jak ty to trafi na patelnie moze zdazy dorosnac do takich rozmiarow jak ten na zdjeciu zaduzo jest takich ludzi jak ty komentarz nr 16 jast super opisuje wszystko pogadaj ze starszymi od siebie to ci powiedza jakie byly amury karpie i sumy i innym rybom nieprzeszkadzaly dopiero jak pojawili sie ludzie twojego pokroju w leb wzialo wszystkie nasze jeziora
Cytować
 
 
#21 2011-08-26 10:43
- no i dlatego w naszych wodach jest syf - bierze się to co powinno wypuszczać, a wypuszcza to co powinno zabrać ...bezmyślność do sześcianu
Cytować
 
 
#22 2011-08-28 17:32
Cytuję maruda:
- no i dlatego w naszych wodach jest syf - bierze się to co powinno wypuszczać, a wypuszcza to co powinno zabrać ...bezmyślność do sześcianu

Zgadzam się w zupełności .. bo takim ludziom wydaje się że każda ryba w odrze pływać może i każda ryba musi żyć a to nie prawda .. w Stanach jedne ryby można brać a inne sie po prostu wyrzuca w krzaki nawet jak by miały 10 kg.. tylko że tam są wędkarze łapiący dla sportu a tutaj wędkarze którzy wszytsko biorą nawet płotke .. i maruda ma racje w 100 %
Cytować
 
 
#23 2011-08-29 13:32
ludzie ichtiolodzy z was jak h.....a w usa itp panstwach te ryby SIE ROZMNARZAJA bo maja do tego NATURALNE warunki u nas JAK BYSCIE MIELI TROCHE POJECIA SIE NIE ROZMNARZAJA!!!!!(NP AMUR!!!!) POCHODZI Z ZARYBIEN I JEST GO NIE ZNACZNA POPULACJA NIE TO CO TAM I NIE JEST W STANIE ZAGROZIC EKOSYSTEMOWI ZAGRAZAJA MU TACY LUDZIE JAK WY JAK CZYTAM WYWODY MARUDY TO ODECHCIEWA SIE WSZYSTKIEGO BANDA NIEDOUKOW NAJPIERW POCZYTAJCIE A NIE ROBICIE ZADYME ZAUWAZCIE JAK MALO LUDZI OD JAKIEGOS CZASU WSTAWIA TU SWOJE ZDJECIA ZASTANOWCIE SIE DLACZEGO!!!?
Cytować
 
 
#24 2012-01-04 08:14
Gratuluje ,wielkiej ryby.Taki amur to już bardzo ładny okaz. Podziwiam za piękną pasje i fajne hobbi jakim jest łowienie ryb dla przyjemnośći . Często przepływając koło pana stanowiska, podziwiałem wytrwałość w łowieniu, Niestety Odra nie rozpieszcza i potrafi utrudniac lowienie. Życze jeszcze większych okazów.
Cytować
 
 
#25 2012-09-15 09:20
brawo powodzenia zycze
Cytować
 
 
#26 aaa 2019-04-02 21:33
To, że nie stwierdzono tarła amura w Polsce, nie znaczy, że do nich nie dojdzie. Przy ocieplaniu klimatu mogą wystąpić odpowiednie warunki termiczne wody i mamy tarło. Osiągnięcie i utrzymanie się przez pewien czas temperatury rzędu 25-26 stopni nie jest niewyobrażalne, szczególnie w południowo-zachodniej Polsce, a w takiej już amur się rozmnoży.
Cytować
 

Dodaj komentarz

reklama
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.

Kod antysapmowy
Odśwież

reklama